Nyheter om Game of Thrones

Solskjær har vekket Monsteret i United-troppen

Med Burnley-kampen foran seg på onsdag og med seier muligheten til å sitte gå balløyas Game of Thrones, visste Solskjær at han måtte sende et reservepreget lag ut mot Watford i FA-Cupen.

Anmeldelse av Industry: Sex, drugs og karriere i London

Industry er enda en HBO-serie med ekstreme liv innen finans i fokus. Mens deres seneste flaggskip Succession er en klassisk form for TV-serie som viser striden innad i et gigantisk familieselskap, er Industry en moderne, kjapt fortalt, mindre produksjon.

Skjebnen til Wonder Woman 1984: Premiere på kino og streaming samtidig

Wonder Woman 1984 har blitt utsatt gang på gang. Hva skulle WarnerMedia gjøre med Warner Bros.’ DC-blockbuster? Putte den på kino midt i en pandemi og håpe på at det går bedre enn det gjorde med deres Tenet i sommer? Planen med WW84 var å dra inn 1 milliard dollar på kino på verdensbasis. Men håpet brast trolig da Christopher Nolan-blockbusteren kun spilte inn 56 millioner dollar på kino i USA og 353 millioner dollar totalt. Bare produksjonsbudsjettet til sci-fi-thrilleren var på over 200 millioner dollar, så det endelige regnestykket med markedsføringskostnader, etc.

Wonder Woman 1984 kan ende rett på streaming hos HBO Max

Wonder Woman 1984 skulle egentlig bli en av årets største kinofilmer. Typ 1 milliard dollar på kino på verdensbasis, noe første Wonder Woman nesten dro inn i 2017. Den kommende Patty Jenkins-regisserte DC-blockbusteren med Gal Gadot og Kristen Wiig har blitt utsatt flere ganger grunnet COVID-19. Sommerens storfilm skulle Warner Bros.

Quibi stenger etter seks måneder?

OPPDATERT: Quibi bekrefter at de legger ned. Streameren mener de ikke lykkes fordi idéen ikke var god nok, samt at pandemien gjorde det ekstra vanskelig for konseptet.

Fast & Furious tar farvel etter film 11

Fast & Furious-franchisen så ut til å fortsette for alltid. Men til slutt tar alt slutt. Nå bekrefter Universal Pictures at de kun spiller inn to filmer til, slik at F11 avslutter blockbuster-racet ifølge Deadline. Justin Lin skal regissere både F10 og F11. Han står også bak film nummer 3, 4, 5 6 og kommende F9. Taiwanesisk-amerikaneren har i tillegg regissert blant annet Better Luck Tomorrow og Star Trek Beyond, samt episoder av True Detective og Community. F9 er ferdig og skulle ha premiere i år, men er utsatt til mai 2021 grunnet COVID-19. Michelle Rodriguez som Letty Ortiz (Universal Pictu

Game of Thrones’ forløper House of the Dragon får Paddy Considine i hovedrollen

Paddy Considine er den første skuespilleren som booket til House of the Dragon. Etter at HBO måtte ende sitt store flaggskip Game of Thrones, har de store planer for sin kommende prequel. Briten skal her spille King Viserys Targaryen, som ifølge HBO er Westeros’ utvalgte til å ta over etter den gamle kongen Jaehaerys Targarye. Paddy Considine (David M. Benett/Getty) I pressemeldingen, sitert av Deadline, beskrives karakteren som en godsnute – som kanskje får feil jobb. «En varm, snill og anstendig mann. Viserys eneste ønske er å bære arven fra bestefaren videre.

Beyoncé?! Nettet gjøner med Khloé Kardashian

Khloé Kardashian får kjørt seg på Twitter i dag. Samtlige kvinner i familien Kardashian/Jenner er glad i fotofikling og kosmetisk kirurgi, men det er trolig Khloé som får høre det mest. Mange mener nemlig at hun ikke ser ut som seg selv på Instagram. Og ikke bare ligner ikke Khloé på Khloé: I dag blir hun også sammenlignet med en annen stjerne. Ja, flere skriver nemlig at Khloé driver med «blackfishing», altså kopierer utseendet og stilen til svarte personer.  Nærmere bestemt Beyoncé, i dette tilfellet. khloe giselle kardashian knowles carter SERVING pic.twitter.com/lhsh46yiRr — V ✰ (@SkrtOn

Emmy 2020: Her er årets vinnere

Emmy Awards 2020 visste at det kom til å måtte bli en amputert affære. Men likevel klarte de å lage en relativt bra produksjon. Jimmy Kimmel var Emmy-vert med hjelp fra DJ D-Nice. Selvfølgelig uten rød løper-fest i forkant og uten folk i salen på grunn av COVID-19. Men i de første minuttene av sendingen klippet de inn eldre Emmy-opptak, slik at det så ut som salen var full av stjerner som lo og klappet til det Jimmy sa. Det fremstod ganske ekte – og veldig absurd. (Tenk at det var slik før.) – Selvfølgelig har vi ikke et publikum. Dette er ikke et MAGA-stevne.

The Mandalorian sesong 2: I kveld kom første trailer

The Mandalorian sesong 2 fikk sin første trailer i kveld. Samme dag som sesong 1 til Star Wars-spin-off-serien ble rullet ut i Norge via ankomsten til Disney+ alias Disney Plus. (Hvorfor slapp de ikke hele sesongen?) Den nye smakesnutten røper ikke mye, men byr på mange glimt som garantert gjør fansen gira. Showstjeleren Baby Yoda, eller The Child som han egentlig kalles, er selvfølgelig med. (Her som en liten reddhare.) Se første trailer for The Mandalorian sesong 2: "Wherever I go, he goes." Watch the brand new trailer for #TheMandalorian and start streaming the new season Oct.

The Mandalorian feat. Baby Yoda til Norge i neste uke

– Jobben som dusørjeger er komplisert… Sitatet fra The Mandalorian er en ganske grei oppsummering for vår nye Star Wars-helt, som 15. september kommer til norske skjermer sammen med Disney+. Den Boba Fett-inspirerte karakteren, som befinner seg mellom Return of the Jedi og The Force Awakens, har en hissig trigger-finger og en frynsete moral. Men det går verst utover skurkene. Baby Yoda alias The Child (Disney Plus) I motsetning til blockbuster-filmene er serien mer nedstrippet – eller om du vil; lowkey. Men ikke på en billig måte.

16 dilemmaer: Hva hadde du valgt?

Det er helg, og du skal kanskje samle noen venner, henge med familien, eller bare nyte ditt eget nærvær? Da passer det perfekt å for seg noen dilemmaer. Det finnes ingen smutthull, og dilemmaene er så enkle som de blir fremstilt. Det vil si at du ikke kan prøve å være «smartere» enn dilemmaet og finne en egen løsning for at situasjonen ikke skal bli like smertefull. Sånn, da var reglene på plass. Er du klar for en runde dilemmaer? Stem gjerne på ditt valg nedenfor, og se om tenker likt som resten av leserne våre. 1.

Dune med Timothée Chalamet og Zendaya har fått heftig trailer

Dune ser ut til å bli en forrykende affære. Årets største science fiction-blockbuster?

Anmeldelse: The New Mutants bommer totalt

X-Men-universet er nok kjent for de fleste. Men hold dere fast, for nå kommer The New Mutants.  Storfilmen har i flere år hatt overraskende mye trøbbel før den nå traff kinolerretet.

Datteren til Ed Sheeran har fått et eventyrlig navn

Ed Sheeran har vært borte fra Instagram siden julaften. 24. desember skrev popstjernen at han trengte en pause etter å ha jobbet ustanselig siden 2017. – Jeg skal ta en pustepause for å reise, skrive og lese. Jeg vil være borte fra sosiale medier til det er tid for å komme tilbake, skrev han den gang. Det Ed Sheeran ikke nevnte var at Cherry Seaborn var gravid.  I dag deler nemlig briten de gode nyhetene om at paret forrige uke fikk sitt første barn sammen. – Ello!

Wonder Woman 1984 har fått ny trailer med Cheetah

Wonder Woman 1984 byr nå på en ny smakesnutt, åtte måneder etter forrige titt. I traileren, som kom for noen minutter siden, får vi se mer av superskurkene Cheetah og Maxwell Lord. DC-blockbusteren til Gal Gadot, Chris Pine, Kristin Wiig, Pedro Pascal og regissør Patty Jenkins skal etter planen få premiere i oktober. Gitt at Herr COVID ikke sklir ut. Kristin Wiig som Barbara Ann Minerva alias Cheetah, Gal Gadot som Diana Prince alias Wonder Woman (SF Studios/DC Comics/Warner Bros.) Vanligvis artigpetra Kristin Wiig spiller Barbara Ann Minerva alias Cheetah Superskurken The Cheetah debuterte i

Olivia Wilde lager film med Spider-Woman?

Olivia Wilde skal sannsynligvis regissere Spider-Woman. I kveld skriver Deadline at Olivia Wilde har inngått avtale med Sony Pictures om en Marvel-film med en kvinnelig superhelt. Det er ventet at dette er Spider-Woman. Produsenten er Amy Pascal, kjent for Spider-Man: Into the Spider-Verse – samt blant annet Little Women og Meryl Streep-filmen The Post. Les også: 730.no anmelder Little Women Olivia Wilde regisserte fjorårets kritikerroste komedie Booksmart, skrevet av blant andre Katie Silberman. Den kommende Marvel-filmen til Olivia er også skrevet av Katie. Duoen er snart aktuelle med den ps

Klarer The New Mutants å lokke folk til kinoene?

The New Mutants har blitt utsatt fire ganger, men nå er X-Men-spin-off-en klar for kinopremiere. Angivelig. Maisie Williams, kjent som Arya Stark i Game of Thrones, har hovedrollen som Marvel-karakteren Wolfsbane alias Rahne Sinclair. Wolfsbane og de andre mutantene Magik, Cannonball, Mirage og Sunspot blir holdt innesperret i en hemmelig anstalt for å redde dem mot seg selv. Noe våre venner ikke synes henger på greip… Anya Taylor-Joy og Henry Zaga i The New Mutants (Marvel/20th Century Fox) Den britiske 97-eren teamer opp med skuespillerne Anya Taylor-Joy (Split, Glass), Charlie Heaton (Stran

Death on the Nile: Stjernene stiller i klassisk krim

Kjenner du til Mord på Nilen aka Death on the Nile? Fortellingen er en av 33 romaner (og over 50 noveller) Agatha Christie har skrevet om den belgiske detektiven Hercule Poirot. Historien utspiller seg på en elvebåt på Nilen. Som tittelen antyder utføres det et sjokkerende drap ombord på skipet, men hvem av passasjerene er den skyldige? Fortellingen fra 1937 har blitt gjenskapt ørten ganger på teater, film og TV. Det finnes også en grafisk novelle, samt et dataspill fra 2007.  Mest kjent er kanskje spillefilmen fra 1978, med stjerner som Bette Davis, Mia Farrow og Maggie Smith.

Maisie Williams vs. The Owners: Innbrudd som går til helvete

Maisie Williams tar steget fra kriger i Game of Thrones til tjuveradd i britisk grøsser. The Owners, som foregår på 90-tallet, handler om en gruppe venner som tror de har funnet et tomt hus fullt av penger. Men når det gamle ekteparet som bor i huset brått kommer tilbake og overrasker dem, blir bordet snudd. Foråsidetsånn! Handlingen lyder litt som Fede Álvarez’ flotte 2016-thriller Don’t Breathe, men denne har en mer snodig vri. Jamfør traileren nedenfor. Maisie Williams’ karakter Mary burde ikke ha blitt med på innbrudd (RLJE Films) 23 år gamle Maisie Williams, som fikk to Emmy-nominasjoner

Neste sesong deler Liverpool tronen med Manchester United

Klopps Liverpool befinner seg på en helt annen fotballhylle enn Solskjærs United. På torsdag sørget Frank Lampard og Chelsea for at Premier League-trofeet finner veien til Liverpool. Dette betyr at klubben truer United om plass på tronen. Klopp sitter der allerede etter Chelseas 2-1 seier over Manchester City, men den historiske tronen på balløya er fortsatt okkupert av United.

Timothee Chalamet + Eiza Gonzalez = sant?

Timothee Chalamet koser seg på sommerferie med ny kjæreste etter bruddet med Lily-Rose Depp. Eller kanskje en sommerflørt 24-åringen hygger seg i alle fall i Cabo San Lucas i Mexico med den meksikanske skuespilleren Eiza Gonzalez. 30-åringen fra Mexico City slo gjennom internasjonalt via Netflix-serien From Dusk till Dawn: The Series i 2014, hvor hun spiller den samme karakteren som Salma Hayek i filmen med samme navn. Fans oppdaget Timothee og Eiza ved bassengkanten i Mexico: Timothée Chalamet og Eiza González Etter tre sesonger som Santanico Pandemonium alias Kisa i From Dusk till Dawn, ha

Disney+ i Norge: Annonserer dato og norske priser

Disney+ blir tilgjengelig i Norge 15. september. I en e-post til 730.no bekrefter The Walt Disney Company den norske datoen for streamingtjenesten. Samme dag åpner de i syv andre land i Europa: Danmark, Sverige, Finland, Island, Portugal, Belgia og Luxemburg. Den norske prisen blir 69 kroner i måneden. Man kan også betale 689 kroner for et år, som vil si 57 kroner per måned. Prisene er lavere enn konkurrentene, som for eksempel Netflix og HBO.

Netflix med gode nyheter for fans av The Witcher

The Witcher sesong 2 var preget av mye usikkerhet grunnet COVID-19. I mars måtte Netflix stanse innspillingen i England på grunn av koronaviruset, som Kristofer Hivju ble smittet med. Men i kveld får vi vite at nordmannen, serieskaper Lauren Schmidt Hissrich og resten av gjengen fortsetter å skyte sesong 2 i sommer, nærmere bestemt i august. The Witcher annonserer dette selv via et dikt på Twitter. I’m dusting off my lute and quill, I have some news, some mead to spill: After all the months we’ve been apart It’s time for production to restart.

Snowpiercer: Dystopisk Netflix-serie fra skaperen av Parasite

Blir serien om Snowpiercer bedre enn filmen? En amerikansk versjon av Oscar-storvinneren Parasite er på vei, men det er ikke den eneste nyklassikeren til Bong Joon-ho som får en reboot i nær fremtid. Snart får vi også Snowpiercer, en science fiction-serie basert på den koreansk-tjekkiske 2013-filmen ved samme navn.