Nyheter om Forbrukerrådet


Ber leasingselskaper sjekke om kunder har betalt for mye

Flere tusen kunder innen leasing av bil kan ha krav på å få refundert moms de ikke skulle ha betalt, ifølge Forbrukerrådet.
Les mer om:

Ber leasingselskaper sjekke om kunder har betalt for mye

Flere tusen kunder innen leasing av bil kan ha krav på å få refundert moms de ikke skulle ha betalt, ifølge Forbrukerrådet.
Les mer om:

Ber leasingselskaper sjekke om kunder har betalt for mye

Flere tusen kunder innen leasing av bil kan ha krav på å få refundert moms de ikke skulle ha betalt, ifølge Forbrukerrådet.
Les mer om:

Ber leasingselskaper sjekke om kunder har betalt for mye

Flere tusen kunder innen leasing av bil kan ha krav på å få refundert moms de ikke skulle ha betalt, ifølge Forbrukerrådet.
Les mer om:

Tusenvis kan ha betalt for mye

Flere leasingselskaper og forhandlere har fakturert moms på kostnader som er momsfrie. Nå krever Forbrukerrådet storstilt opprydning.
Les mer om:

– Synd at folk ikke kjenner til kravene. Det betyr at man kan tape penger

Nesten ingen kjenner til hvilke krav man har dersom toget er forsinket eller innstilt, viser en undersøkelse fra Forbrukerrådet.
Les mer om:

Dette har du krav på når toget er forsinket

Ny undersøkelse fra Forbrukerrådet viser at nesten ingen vet hva de har krav på dersom toget er forsinket. Det kan bety mange tapte kroner.
Les mer om:

Rundt 360.000 passasjerer ble rammet av streiken. Snart tre måneder senere venter 3000 fremdeles på refusjon.

Ifølge Forbrukerrådet har kunden krav på refusjon innen syv dager.
Les mer om:

Rundt 360.000 passasjerer ble rammet av streiken. Snart tre måneder senere venter 3000 fremdeles på refusjon.

Ifølge Forbrukerrådet har kunden krav på refusjon innen syv dager.
Les mer om:

Unngå skandale - slik brukes Airbnb

For Airbnb har skandalene eksplodert de siste åra. Nå advarer Forbrukerrådet nordmenn som bruker tjenesten.

Mange pårørende er ikke fornøyd med sykehjemsmaten

Tre av ti er fortvilet over sykehjemsmaten til de eldre, viser en undersøkelse fra Forbrukerrådet.
Les mer om:

Mange pårørende er ikke fornøyd med sykehjemsmaten

Tre av ti er fortvilet over sykehjemsmaten til de eldre, viser en undersøkelse fra Forbrukerrådet.
Les mer om:

Det er utleierne som oftest ber om råd(pluss)

Rot og uorden er det oftest går igjen når utleiere ringer Forbrukerrådet.
Les mer om:

Forbrukerrådet: FaceApp bryter norsk lov

Vilkårene for den populære ansiktsappen FaceApp bryter med norsk lov, mener Forbrukerrådet.
Les mer om:

Google med klar beskjed til kontroversielt billettselskap

GAFFA har flere ganger skrevet om den kontroversielle sveitsiske billettformidleren Viagogo, som videreformidler salg av billetter til konserter og sportsbegivenheter – som regel til overpris, og til tider uten av billettene er ekte. Nå har søkemotoren Google satt foten ned. LES OGSÅ: Anmeldelse av «The Lion King». Google vil ikke lenger tillate at Viagogo kan kjøpe seg til topplassering på søketjenesten på globalt plan. Det skriver DR. – Når folk benytter vår plattform til å kjøpe billetter vil vi sikre oss at de får en opplevelse som de kan stole på.

Forbrukerrådet: FaceApp bryter norsk lov

Vilkårene for den populære ansiktsappen FaceApp bryter med norsk lov, mener Forbrukerrådet.
Les mer om:

Forbrukerrådet: FaceApp bryter norsk lov

Vilkårene for den populære ansiktsappen FaceApp bryter med norsk lov, mener Forbrukerrådet.
Les mer om:

Bestilt tur med hybridskipet som nå blir utsatt? Dette har du krav på

Det nye hybridskipet til Color Line skulle i utgangspunktet ha sin jomfrutur fra Sandefjord 26. juli. Nå er det klart at det blir en forsinkelse, noe som kan ramme tusenvis av mennesker. Thomas Iversen i Forbrukerrådet forklarer derfor hva du har krav på i en slik situasjon.

Forbrukerrådet mener populær ansiktsapp bryter norsk lov

Vilkårene til den populære bildeappen Faceapp utgjør en trussel for personvernet, mener Forbrukerrådet. Nå vurderer de å klage inn appen til myndighetene.
Les mer om:

Stadig flere kontakter Forbrukerrådet om trøblete leieforhold

Siden i fjor er antall henvendelser til Forbrukerrådet nesten doblet. Stadig flere stiller spørsmål om husleie.
Les mer om:

Stadig flere kontakter Forbrukerrådet om trøblete leieforhold

Siden i fjor er antall henvendelser til Forbrukerrådet nesten doblet. Stadig flere stiller spørsmål om husleie.
Les mer om:

Stadig flere kontakter Forbrukerrådet om trøblete leieforhold

Siden i fjor er antall henvendelser til Forbrukerrådet nesten doblet. Stadig flere stiller spørsmål om husleie.
Les mer om:

Stadig flere kontakter Forbrukerrådet om trøblete leieforhold

Siden i fjor er antall henvendelser til Forbrukerrådet nesten doblet. Stadig flere stiller spørsmål om husleie.
Les mer om:

Stadig flere kontakter Forbrukerrådet om trøblete leieforhold

Siden i fjor er antall henvendelser til Forbrukerrådet nesten doblet. Stadig flere stiller spørsmål om husleie.
Les mer om: