Motor - BilNorge.no


Elektrisk 500 med 3 dører

Nå begynner det virkelig å skje ting rundt Fiats minste elektriske. Første leveringer i mars neste år og priser rundt 200.000.

Ansiktsløft for Q2

Fire år etter lanseringen foretar Audi nå et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger av sin kompakte crossover.
Les mer om:

Touring herper F12

Touring har gjort mye jeg syns er bra, og mye jeg ikke skjønner noe som helst av. Denne nyeste utgaven tilhører den siste gruppen.

Kineser uten tak

En ekte kinesisk roadster? Ganske moderne også? Trumpchi viser spennende konsept med produksjonsmuligheter.

Ladbare hybrider i toppsjiktet

Volkswagen lanserer nå Touareg i to ladbare hybridutgaver. Den kraftigste ligger svært nær Cayenne E-Hybrid i ytelser.
Les mer om:

En Hummer som det gnistrer av

Off-road egenskaper du aldri har sett make til, og helt ekstraordinære egenskaper på landeveien, hevder GMC når de nå inviterer til bestilling av den den nye Hummer.
Les mer om:

Ny MG – uten strøm

For ett år siden var MG et fjernet minne om eldre herrer med tweed og kjørehansker. I dag betyr MG 2300 flunkende nye biler ute på norske veier. Men fremdeles er det vanskelig å få øye på MGs virkelige el-satsing.
Les mer om:

Porsche øker hybridutvalget

Porsche lanserer nye ladbare hybrider i Panamera-familien. Nå kan du velge mellom hele tre styrkegrader, og like mange karosserier.
Les mer om:

Ny bok om første Landie

Her har vi en Land Rover – en av de aller første av samlebåndet – som endte bak en låve, i lykkelig harmonisk forfall. Nå er den vekket forsiktig til live igjen – og har fått sin egen bok.

Geelys viktige forord

Hvorfor i all verden kalle en bil «Forord»? Slik Geely har gjort på en av sine spennende produksjonsbiler som de viste i Beijing. Noe forord er det ikke, det er en fortsettelse.
Les mer om:

GTI for de mest lekelystne

Volkswagen lanserer nå sin nye GTI i en Clubsport-utgave med ekstra krefter og kjøreegenskaper skreddersydd for Nordsløyfa.
Les mer om:

Beijings kuleste

En konseptbil fra Great Wall som var så fremtidsrettet at de kalte den Futurist, men samtidig definisjonen på Retro, var Beijing-utstillingens kuleste.

Enorme SUV-ambisjoner

Da Great Wall skapte Haval for femten år siden, var formålet å skape verdens største SUV-merke. De er vel ikke der ennå – rundt 750.000 biler i året er allikevel ganske voksent.

Renault svarer Volkswagen

Renault har ikke tenkt å gi fra seg sin ledende posisjon innen elbiler. Her gir de oss et glimt av fremtiden.
Les mer om:

Dette blir Europas billigste elbil

Spring er Dacias første elbil, og ifølge produsenten skal den bli Europas billigste.

Denne tar deg langt ut i ødemarken

Mercedes-Benz har laget en spesialutgave av EQC for å vise at elektriske SUV-er ikke bare hører hjemme i urbane strøk.

BMW lanserer bonussystem for plug-in-modeller

Mange er av den oppfatning at de fleste plug-in hybrider får ufortjente fordeler og at de sjelden kjøres på strøm. Nå vil BMW belønne miljøbevisste sjåfører via et eget bonusprogram.
Les mer om:

Minibuss og über-limo fra Rødt flagg

Hongqi, Kinas eldste bilprodusent som vi snart skal få de første produktene fra her hjemme også, møtte opp på Beijing-utstillingen med et spennende minibuss-konsept.

Nye ladbare fra Audi

Audi lanserer nå også toppmodellen Q8 som ladbar hybrid. Men det gjør neppe noe stort utslag på salgsstatistikken.
Les mer om:

Arven etter Rover

Kinesiske Roewe er det som er blitt igjen etter at kineserne overtok Rover. Det kunne opplagt gått mye verre.

Qoros er på banen igjen

Qoros er et av disse kinesiske bilmerkene vi trodde på – for 10 år siden. Så forsvant den nesten helt i tåkehavet, men med en ny konseptbil på Beijing-utstillingen melder de seg virkelig på igjen.

Jaguar oppdaterer

Jaguar har oppdatert XE og XF. De viktigste nyhetene finner vi under panseret og i interiøret.

Battista i by’n

Storfint besøk, om ikke midt i Oslo, så i Oslo-området. Bentley-importøren vil gjerne at så mange som mulig skal møte hans andre merkevare: Automobili Pininfarina.
Les mer om:

Verdensmester fra Kina

Jeg er litt imponert av merkenavnet Weltmeister. Selv en kinesisk hyper-branding-spesialist må jo vite hva det betyr. Foreløpig er det ikke mye verdensmester å spore hos produsenten.
Les mer om:

BMW viser GTI-utfordrer

BMW blåser liv i en klassisk betegnelse når de lanserer sin nye 128ti.
Les mer om: